ابعاد اجتماعی روابط صنعتی و روابط کار
موضوع روابط صنعتی Employee Relations یا روابط کار که رابطه ی بین کارگر و کارفرما را مطالعه کرده و آن را تسهیل می کند، در سازمان ها و کسب و کارهای فعال در کشور ما جای بررسی بیشتری دارد.
بسیاری از سازمان ها از اهمیت این موضوع غافلند یا آن را به جلسات مشاوره روانشناسی با کارکنان تقلیل داده اند.
هدف و ابزارهای روابط کار
باید توجه داشت که هدف روابط صنعتی پیشگیری از دشمنی و عناد میان کارگران و کارفرما / مدیران و نیز رفع مشکلات و اختلالات موجود در این ارتباط است. به نحوی که تفاهم متقابل افزایش یابد و طرفین تا حد امکان برای رسیدن به هدف های متقابل همکاری نمایند.
در این راه ابزارهای متنوعی استفاده می شود. از قانون کار که الزامات را روشن می کند گرفته تا برقرار کردن اصول رفتاری و کدهای اخلاقی و ارزشی؛ تلاش برای بهبود رفاه کارکنان و جبران خدمت تا توافق روی سطح عملکرد مورد انتظار و پیمان های دسته جمعی.
از آنجا که رفتارهای افراد در اجتماع تنها تابع وضعیت فردی آنها نیست، دعوت و ورود متخصصان جامعه شناسی و علوم اجتماعی و افراد توانمند در مذاکرات به عنوان کارشناس تحلیل برخی از ابعاد اجتماعی در مدیریت منابع انسانی می توانند با تحلیل و ریشه یابی عدم تفاهم های احتمالی موجود در این زمینه بسیار مفید و کمک کننده باشند.
این تحلیل های رفتار جمعی از دامنه دار شدن مشکلات که به نفع هیچ یک از دو طرف نخواهند بود، پیشگیری می کنند.
مطالب و یادداشت های مرتبط
دوره آموزشی مدیریت مذاکرات دسته جمعی و صدای کارکنان در روابط کار گر – کارفرمایی
استراتژی مناسب برای مذاکره با نمایندگان کارگران و منابع انسانی
مطالب و مقالات مشابه:
- شنیدن آوا و تنظیم روابط کار و مذاکره با نماینده کارگر ها بر این مبنا
- مطالب کوتاه منابع انسانی
- دوره آموزش قانون کار و تأمین اجتماعی (مواد مهم و کاربردی)
- هشت راه حل آسان برای پذیرفته شدن در مصاحبه استخدامی
- استراتژی مناسب برای مذاکره با نمایندگان کارگران و منابع انسانی
- شرایط کاری شرکتها و سازمانها در ماه مبارک رمضان
- دوره آموزشی مدیریت مذاکرات دسته جمعی و صدای کارکنان در روابط کار گر — کارفرمایی
- ارائه بازخورد منفی در مدیریت عملکرد
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.