ویرایش محتوا

خط مشی استفاده از لوازم الکترونیکی شخصی در محیط کار

خط مشی و دستورالعمل استفاده از تجهیزات الکترونیکی فردی

موضوع استفاده از لوازم الکترونیکی شخصی کارکنان (موبایل، لپ تاپ، حافظه های جانبی، پلیر و ضبط و پخش صوت و تصویر و …) در محیط کار و خط مشی­ گذاری برای آن، از زمان فراگیر شدن این ابزارها یکی از مسائلی بوده که کارفرماها با آن مواجه بوده اند. اکنون با گسترش و سهولت دسترسی به زیرساخت های شبکه ای و افزایش استفاده از تجهیزات ارتباطی و وابستگی متقابل به آن، این موضوع حساس­تر نیز شده است.

برخی از کارفرماها برای پیشگیری از مضرات این کار، به کلی استفاده از آنها را منع کرده ­اند و حتا پورت های تجهیزات سازمانی را نیز به صورت نرم­ افزاری و سخت ­افزاری بسته اند. دسته ­ای دیگر نیز مخالفتی با آن نداشته­ اند و یا نتوانسته­ اند آن را ابراز کنند.

در هر صورت در هنگام استفاده از این تجهیزات، ضروری است که به برخی از پیامدهای این استفاده توجه شود.

اگر اطلاعات کسب و کار با این نوع تجهیزات رد و بدل می ­شود و یا دست کم امکان انتقال اطلاعات از تجهیزات سازمان به تجهیزات شخصی وجود داشته باشد، باید مطمئن بود که تجهیزات ارتباطی فردی هم از سطح امنیتی حداقل در سطح خط مشی سازمان برخوردار باشد و پروتوکل­ های آن را نقض نکند. به همین دلیل پاسخ به پرسش های زیر می ­تواند برای سازمان ها مفید باشد:

  • سازمان چه تدابیری برای محافظت از اطلاعاتی که نباید از سازمان بیرون برده شوند به کار می برد و چگونه آن را مدیریت می­ کند؟
  • پیامدهای نامطلوب عدم استفاده کارکنان از تجهیزات ارتباطی فردی چیست و چه هزینه ­هایی دارد؟
  • در هنگام خاتمه خدمت آیا ارتباط مناسبی بین واحد منابع انسانی و فناوری اطلاعات برای تحویل اطلاعات یا پاک­سازی اطلاعات حساس نظیر اطلاعات دسترسی و یا اطلاعات صنعتی و مشتریان و … از روی تجهیزات فردی وجود دارد؟
  • آیا کارکنان درخصوص اهمیت اطلاعات آموزش کافی دیده ­اند و می­دانند که چه اتفاقاتی را باید حتماً گزارش کنند؟ و آیا پیامدهای عدم رعایت دستورالعمل­ ها را می دانند؟
  • رفتارهای کارکنان و نحوه­ ی استفاده از تجهیزات ارتباطی چگونه پایش می ­شود تا از روندهای نامطلوب پیشگیری شود؟
  • آیا فعالیت کارکنان در شبکه­ های اجتماعی تحت نام شرکت، هم ­جهت و تقویت کننده ­ی برند است یا به خوشنامی سازمان ضربه می زند؟

برای هم افزایی لطفاً شما نیز نظرات و تجربیات تان در خصوص استفاده کارکنان از ابزارهای ارتباطی شخصی را در کامنت اضافه کنید.

 

مطالب مرتبط با خط مشی تجهیزات فردی و فناوری اطلاعات

یک تجربه واقعی از به کارگیری برنامه ریزی جامع سازمان ERP

انتشار اطلاعات جبران خدمت شرکت

واحد منابع ‎انسانی یا تکنولوژی ‎اطلاعات

باطل کردن طلسم همکاری واحد تکنولوژی اطلاعات و کسب و کار

۱۲ شغل برتر حوزه فناوری اطلاعات و مهندسی در سال ۲۰۱۲

اتومبیل استخدام کننده؛ نوآوری ولوو

منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است