در ادامه بخشی از برنامه ی کار مدیر عامل یک شرکت ژاپنی به گزارش آقای «ابراهیم اسدیان» (از بزرگان منابع انسانی صنعت پتروشیمی کشور) است که در کتاب «داستان منابع انسانی» آمده است.
- هر روز در جلسه صبح گاهی شرکت می کند و با دقت و تمرکز وقت می گذارد.
— در محل کار با کارکنان صحبت می کند (نه اینکه آنها را به اطاق خود فرابخواند)
— هر هفته با مدیر بخش کارخانه در جلسه ناهار کارکنان شرکت می کند.
— بعد از ناهار با کارکنان در مورد مسایل شرکت، خانواده، علایق و … آنها صحبت می کند.
— اغلب در جلسات ورزشی کارکنان با آنان تمرین می کند.
— مدیرعامل همه ۴۰۰ کارمند رسمی را به اسم می شناسد.
نثر این کتاب، که سرشار از تجربیات ملموس از این قبیل است، روان بوده و زبان خاص نویسنده در بازگویی مطالب در آن آشکار است.
به فعالان منابع انسانی و نیز مدیران ارشد صنایع توصیه می کنم «داستان منابع انسانی» را که چکیده ی تجربه ی ۳۲ ساله ی نویسنده در صنعت است و توسط انتشارات طلوع دانش منتشر شده را از دست ندهند.
برای تهیه ی کتاب می توانید با این شماره نیز تماس بگیرید یا پیام واتساپی ارسال نمایید: +۹۸ ۹۱۲ ۱۸۳ ۴۹۸۱
مطالب مرتبط با داستان منابع انسانی:
داستان طنز مورچه (تهیه و ترجمه شده در رایان راهبرد) که به کرات در فضای مجازی بازنشر شده است
مطالب و مقالات مشابه:
ویژگیهای خاص کارگاههای آموزشی رایان راهبرد چیست؟
کارگاههای رایان راهبرد بر اساس مدلها و روشهای روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شدهاند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارتها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد میکنند تا در موقعیتهای شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.
رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟
رایان راهبرد تأکید زیادی به درونیسازی متدهای به کار گرفتهشده در سازمانها دارد. به طوری که تمامی پروژههای مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز میشوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و میتواند خود، بهروزرسانیها را متناسب با تغییرات پیش برد.
مطالب و یادداشتهای وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگیهایی دارد؟
کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامهنگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشتهایی که در وب سایت منتشر میشوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمهای از روندها و سیگنالهای موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر میشوند.