ویرایش محتوا

نقشهای کلیدی HR از دید اولریش (HR Business Partner)

منابع انسانی شرکت یار HRBP

منابع انسانی شرکت یار HRBP  : چهار نقش کلیدی منابع انسانی از دید دیو اولریش عبارتند از:

۱- منابع انسانی شرکتیار (HR Business Partner: HRBP) ؛ ۲- عامل تغییر؛ ۳- متخصص در امور اداری؛ ۴- حامی کارکنان

منابع انسانی شرکت یار HRBP

۱- منابع انسانی شرکتیار (HRBP) نقش استراتژیک منابع انسانی است.

منابع انسانی شرکتیار همکاری مشارکتی و روابط استراتژیک را با مشتریان اختصاصی داخلی ایجاد نموده و به عنوان نقطه خاص تماس برای ایشان عمل می نماید. وی منابع انسانی را نمایندگی کرده و خدمات منابع انسانی را در سازمان تبلیغ می کند.

منابع انسانی شرکتیار طراحی سازمان را به صورت مثبت تحت تأثیر می گذارد و استعدادهای کلیدی ارشد را تعریف می کند.

وی کمک می کند که دارندگان دانش تکنیکی و چگونگی انجام کارها را تعریف نموده و کمک می کند تا دانش ایشان در کل سازمان جاری شود.

منابع انسانی شرکت یار HRBP بازخوردی منصفانه به مشتریان داخلی ارائه نموده و از بازخوردها برای بهبود رویه ها و خدمات منابع انسانی استفاده می کند.

منابع انسانی شرکت یار HRBP سمتهای خالی را باز کرده و به پیش انتخاب کاندیداهایی که بیشترین همخوانی را با تیم دارند پرداخته و از گوناگونی کارکنان حمایت می کند.

منابع انسانی شرکت یار HRBP اهداف کسب و کار را با مشتریان داخلی به اشتراک گذاشته و اهداف منابع انسانی را با دستورکارهای روزمره یکپارچه می کند.

منابع انسانی شرکت یار HRBP پروژه های چند وظیفه ای را با هدف افزایش بهره وری، پشتیبانی از نوآوری و توسعه استعدادها به پیش می راند.

منابع انسانی شرکت یار HRBP در لحظات دشوار به عنوان مربی وارد عمل شده و جلسات دشوار را تسهیل نموده و راه حلی برد برد ارائه می کند.

منابع انسانی شرکت یار HRBP
منابع انسانی شرکت یار HRBP

۲- عامل تغییر Change Agent

عاملیت و تسهیل کنندگی تغییر دومین نقش استراتژیک منابع انسانی است. 

منابع انسانی در تیمهای مدیریت تغییر مشارکت کرده و مسئولیت ارتباطات را در داخل سازمان بر عهده گرفته و اعتماد کارکنان را جلب می کند. منابع انسانی اقدامات آغازگرانه را برای اینکه کارکنان را برای زندگی در سازمانی جدید آماده کند، هدایت می کند.

منابع انسانی ارتباطات داخلی و مداخلات را برای برنامه ریزی می کند تا آنها را قابل دستیابی و قابل فهم برای کارکنان نماید.

منابع انسانی جلسات آموزشی را برای کارکنان برنامه ریزی کرده و به آنها کمک می کند تا مهارتها و شایستگی های جدید که برای نقش تغییر یافته جدید لازم است را کسب نموده 

و شرح مشاغل را به روز نموده و با کارکنان در خصوص تغییر مشاوره نموده و به آنان کمک می کند تا عادتهای شغلی خود را تغییر دهند.

منابع انسانی به طور مداوم از کارکنان بازخورد گرفته و آنها را به تیمها منتقل می نماید و از تیمهای پروژه می خواهد که تغییراتی که برای کارکنان مثبت هستند را معرفی نمایند.

منابع انسانی از تغییرات سازمانی پشتیبانی نموده و اقدامات آغازگرانه که تغییر را برای کارکنان آسانتر می کند را هدایت می نماید.

منابع انسانی شرکت یار HRBP
منابع انسانی شرکت یار HRBP

۳- متخصص در امور اداری Administration Expert

متخصص امور اداری نقش رابطه ای منابع انسانی است و بدون اینکه منابع انسانی متخصص امور اداری قابل اعتمادی باشد، نمی تواند نقشهای استراتژیک را به خوبی ایفا کند.

لازم است که منابع انسانی دانش عمیقش را از قانون کار، اتحادیه های صنفی، مذاکرات و قراردادها، نحوه تعامل با کارکنان مشکل و نگهداری صحیح اطلاعات پرسنلی را نشان دهد.

منابع انسانی تمام نیازمندی های ناشی از تغییر در قوانین، مقررات و الزامات ایمنی و کار و از این قبیل را اجرا می کند.

متخصص امور اداری راهکارهای نوین سیستمهای اطلاعات منابع انسانی را معرفی کرده و ورود دستی داده ها را مردود شمرده و منابع کسب داده هایی که وارد سازمان می شوند را تعریف می کند؛در عین حال مسئولیت کامل توسعه منابع را نیز بر عهده می گیرد.

منابع انسانی شرکت یار HRBP
منابع انسانی شرکت یار HRBP

۴- حامی کارکنان Employee Advocate

حامی یا مدافع کارکنان یکی از نقشهای اصلی منابع انسانی است. منابع انسانی باید نماینده کارکنان باشد و از علائق ایشان پاسداری کرده و اطمینان حاصل کند که ابتکارات استراتژیک، به خوبی متوازن شده اند.منابع انسانی پیمایش های رضایت کارکنان را به عنوان صدای کارکنان به طور مرتب اجرا می کند تا شکافهای بین فرهنگ سازمان و فعالیتهای مدیریتی و منابع انسانی را تعریف کند.

منابع انسانی دوره های آموزش و توسعه را برای بهبود مهارتها و شایستگی های کارکنان، اجرا می کند.

منابع انسانی باید مطمئن شود که کارکنان از فرصتی عادلانه در تقاضا برای نقشها و مشاغل جدید در سازمان برخوردارند.

منابع انسانی فعالیتهای ابتکاری برای بهبود تجربیات کارکنان از شرکت را هدایت می کند.

منابع انسانی رویه های منظم شکایات و مسائل انضباطی را در جهت اطمینان از رضایت کارکنان نسبت به رفتار عادلانه از سوی مدیران، مدیریت می کند.

منابع انسانی شرکت یار شریک تجاری کسب و کار بهار 1402 HRBP
دوره آموزش منابع انسانی شرکت یار شریک تجاری کسب و کار ۱۴۰۲ HRBP

تاریخ برگزاری: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲

 

منابع انسانی شرکت یار HRBP

منابع انسانی شرکت یار HRBP

مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی رایان راهبرد چابک

منابع انسانی شرکتیار HR Busi­ness Partner

دانلود اصول اخلاق حرفه ای در مدیریت منابع انسانی SHRM

تقویم آموزش منابع انسانی و برنامه کارگاه ها و دوره کاربردی مدیریت به صورت آنلاین و مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر ۱۴۰۲ شرکت مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است