ویرایش محتوا

تعلق خاطر کارکنان؛ مورد کاوی مایکروسافت خاورمیانه

تعهد و تعلق خاطر و دلبستگی کارکنان

چه چیزی یک شرکت را به محلی عالی برای کار کردن و تعلق خاطر کارمندان تبدیل می کند؟

داستان مایکروسافت به عنوان یکی از بهترین کارفرمایان حاضر در منطقه می تواند در پاسخ به این پرسش کارگشا باشد. 

مورد کاوی مایکروسافت درخصوص تعلق خاطر کارکنان؛ چیزی که به معنی محلی عالی برای کار است را از دست ندهید:

تعلق خاطر کارمندان

دستور کار ما در این مطلب موارد ذیل است :

۱- مروری سریع و کلی از شرکت مایکروسافت

۲- رویکردهای شرکت در برگیرنده موارد عمده ذیل می باشد:

الف- ارزش ها

ب- استراتژی

ج- ارزیابی

د- افراد

۳- نکات اصلی

۴- آوردن تعهد کاری به زندگی روزمره

 

مروری کلی از شرکت مایکروسافت ما را به نتایج ذیل رهنمون می سازد.

v بیش از ۹۰۰۰۰ کارمند در سطح جهانی برای این شرکت فعالیت می کنند.

v این شرکت ۲۰ سال سابقه فعالیت در کشورهای حوزه خلیج فارس را دارا می باشد.

v تنها در امارات متحده عربی بیش از ۴۷۰ کارمند برای مایکروسافت کار می کنند.

v درآمد شرکت هم اکنون بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سال برآورد می شود

v مایکروسافت توانسته خود را به عنوان یک مکان عالی کارکردن برای افراد برجسته معرفی نماید.

تعلق خاطر کارمندان

۱- رویکرد اصلی شرکت، داشتن مجموعه ای روشن از ارزش هاست

این ارزش ها عبارتند از: یکپارچگی و صداقت؛ عشق به مشتریان، شرکا و تکنولوژی؛ پاسخگویی؛ آمادگی و احترام متقابل؛ تمایل به شروع چالش ها (رقابت ها) ی بزرگ و سرانجام خود انتقادی

۲- رویکرد دیگر شرکت این است: استراتژی را با محلی که در آن کار می کنید مرتبط سازید

ترکیبی از افراد، بلوغ کسب و کار، تاثیر بازار و اکوسیستم شرکا به شما نشان می دهد که کدام یک از استراتژی ها برای شما مناسب است. برتری، تنفس، چابکی، دقت

۳- روشی دائمی برای پیگیری داشته باشید( بدین ترتیب تعلق خاطر کارکنان را تبدیل به موفقیتی قابل اندازه گیری با استفاده از شاخصهای ذیل کنید)

WHI: نگرش های موجود در سطح گروه کاری را اندازه گیری می کند.

MPI: پیامدهای در سطح سازمانی را اندازه گیری می کند.

MCI: نگرش های فرهنگی در سطح شرکت مایکروسافت را اندازه گیری می کند.

LEI: اثربخشی رهبران ارشد را اندازه گیری می کند

۴- افراد و رهبران را مشارکت دهید

خزانه های مایکروسافت برای انجام فعالیت های فوق الذکر عبارتند از: 

حمایت مدیران اجرایی؛ یک قهرمان از هر کشور و حوزه تجاری خلیج فارس؛ هدفگزاری برای کمک به پشتیبانی و به پیش راندن بهبودها در تیم کاری مشخص؛ شناخت و هدف گیری حلقه های کاری برای سه اولویت برتر از زیرمجموعه ها

تیم تعلق خاطر کارکنان با رعایت موارد ذیل فعالیت می کند:

۸ تا ۱۰ نفر به نمایندگی از گروه ها؛ فرصتی برای ایجاد مایکروسافت حوزه خلیج فارس به یک محل کار عالی به صورت مداوم؛ هدفگزاری برای کمک و حمایت و راه اندازی همدلی و فعالیت های خاص محیطی در سطح خلیج فارس

نکات اصلی:

۱. تعلق خاطر را از ابتدا جذب کنید. باید توجه داشت که نود روز اول کاری شدت آن را تعیین می کند. به همین دلیل باید برنامه های خوشامدگویی با صداها و تصاویر ضبط شده را تهیه کرده و سپس بر اساس این برنامه اقدام نمایید.

لازم است که در ۶۰ روز اول به صورت مرتب وی را ملاقات کنید تا اطمینان یابید که برنامه های تعیین شده کاملاً اجرا شده باشند.

۲. رفتارهای صحیح را شناسایی کنید. موفقیت زمانی ایجاد می شود که ما از روش معمول خود استفاده نمی کنیم تا بدین ترتیب به فرد دیگری کمک کرده یا تشویقش کنیم.

در این وضعیت پاداش افراد، شناخت اشخاص و یا تیم هایی است که ذهنیت ” یکی برای همه، همه برای خلیج فارس”  را نشان می دهند.

نامزدها همکاری قابل توجهی را به ویژه در جایی که فردی خارج از روش و رویه معمول خود رفته است تا به موفقیت فرد دیگری کمک کند، نشان می دهند.

۳. نیازهای متفاوت را شناسایی کنیدHi PO9

تعلق خاطر
تعلق خاطر کارکنان

۴. نیازهای متفاوت را شناسایی کنید- تنوع

توسعه کارکنان را با انجام توسعه فردی و نیز آموزشهای خاص برای ایفای نقش به پیش برانید. 

به منظور انجام توسعه فردی کارکنان باید موارد ذیل را در نظر داشت: منابع آموزش؛ ارشدیت؛ بازخورد ۳۶۰ درجه؛ رهبری مسیر شغلی.

در نهایت بایستی این موارد را وارد زندگی کارکنان کنید تا تعهد کاری و تعلق خاطر اتفاق بیفتد.

تعلق خاطر کارمندان

مشاوره منابع انسانی رایان راهبرد چابک

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است