نقشها و مسئولیتها در تغییر سازمانی

عوامل مختلفی باعث می شوند که

در هنگام بروز یا اعمال تغییرات در سازمان، هیچ چیز سر جای خودش نباشد. ( تغییر سازمانی )

این به هم ریختگی اگر به سمت درستی هدایت نشود، بهره وری را به شدت پایین آورده

و حتی می تواند موجب زوال سازمان شود.

شناخت نقشها در هنگامه بروز تغییر می تواند گذر موفق از دره نا امیدی و سقوط بهره وری را تسهیل کند.( تغییر سازمانی )

در ادامه مطلب نقش ذینفعان مختلف در استقرار سیستم جدید و تغییر یافته، به صورت خلاصه مرور می شود.

نقش مدیران ارشد:

– اطلاع رسانی استراتژی کسب و کار سازمان
– پاسخ دادن به دلمشغولیهای متنوع کارکنان برای افزایش وضوح منطقی که پشت تغییر است
– نشان دادن اهمیت تغییر

 نقش منابع انسانی:( تغییر سازمانی )

– همکاری با واحد ارتباطات داخلی، روابط عمومی و سایر ذینفعان برای هماهنگی انتقال پیامهای هیأت مدیره و مدیران و حصول اطمینان از انسجام
– فراهم نمودن منابع و راهنماهایی نظیر توصیفی از نقش مدیران برای پشتیبانی از تلاشهایی که صرف نگهداری کارکنان می شود برای مدیران
– فراهم کردن اطلاعات به روز و پشتیبانی منظم برای کارکنان

 نقش مدیران میانی:

– اطلاع رسانی اطلاعات حیاتی به کارکنان
– پاسخ دهی به دلمشغولی ها در سطح فردی و از طریق مکالمه ی یک به یک
– مشخص کردن و نگهداری کارکنان کلیدی
– جلب دلبستگی و تعهد و تعلق کارکنان
– اطلاع رسانی نگرانی های پرسنل از تغییر به مدیران ارشد و منابع انسانی

 نقش کارکنان:

– درک اینکه چگونه تغییر بر روی شغل روز مره شان، همکاران و سازمان تأثیر می گذارد

عوامل مختلفی باعث می شوند که در هنگام بروز یا اعمال تغییرات در سازمان، هیچ چیز سر جای خودش نباشد. این به هم ریختگی اگر به سمت درستی هدایت نشود، بهره وری را به شدت پایین آورده  و حتی می تواند موجب زوال سازمان شود.

تغییر سازمانی
بروز یا اعمال تغییرات در سازمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top