Hay: روندها تا سال ۲۰۳۰

دنیا در حال تغییر است. مطالعه ای که توسط هی گروپ Hay Group و Z-Punkt انجام شده نمایانگر شش تغییر اساسی در جهان کسب و کار است که آینده ما را تا سال ۲۰۳۰ شکل خواهند داد. این موارد را شناخته و مشخص کنید که برای کسب و کار شما به چه معنی اند و چطور استراتژی پرسنلی شرکتتان را تحت تأثیر قرار می دهند.

روندهای عمده چیستند؟

در این مطالعه اصطلاح روندهای عمده (megatrends) از مدلی که اولین بار توسط جان نایسبیت(John Naisbitt) در کتابی به همین نام در سال ۱۹۸۲ معرفی شده برگرفته شده است. یک روند عمده، همانند روندهای کوتاه مدت دیده شده در بازار خرده فروشی فروشگاهی (FMCG) نیست. بلکه فرآیندی بلند مدت و تحولی با مقیاس جهانی و محدوده ای وسیع و اثراتی رویایی است.

شش روند عمده که شرکتها باید برای آن آماده شوند عبارتند از :

۱- نسخه ۰۲ جهانی شدن: دستور کار جدید جهانی با انتقال قدرت اقتصادی به آسیا در حال پدید آمدن است

۲- بحران محیطی: رهبران باید فرهنگهای پایدار را به خاطر منابع طبیعی در حال اتمام پایه گذاری کنند

۳- فرد گرایی: کارفرمایان باهوش راههایی متناسب کار کردن با افراد متفاوت، به منظور نگهداری استعدادها طراحی خواهند نمود.

۴- دیجیتالی شدن: در فضایی که وضوح حرف اول را می زند، رهبران باید سطوح بالایی از یکپارچگی و خلوص نیت را از خود نشان دهند.

۵- تغییرات در ساختار جمعیت شناسی: جمعیت در حال کهنسال شدن به معنی کاهش نیروی کار جهانی، کمبودهای دائمی مهارت و جنگ شدید برای استعدادها خواهد بود.

۶- همگرایی تکنولوژیکی: همگرایی علوم نانو، زیستی، اطلاعاتی و نیز سنتی، بازارهای محصول جدیدی که قبلا گفته نشده بودند را خلق خواهد نمود و نیز موجب مهجور شدن غیر از این موارد خواهد شد.

منبع: HayGroup

ترجمه: رایان راهبرد چابک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top