ویرایش محتوا

اهمیت شایستگی آنالیز مشاغل و تهیه شناسنامه شغل برای کارشناس منابع انسانی

شناسنامه شغل و آنالیز شغل هی گروپ

شناسنامه شغل روزآمد که مسئولیت های شغل و فضای فعالیت را به خوبی توصیف کرده باشد، یکی از فعالیت های مهم واحد منابع انسانی و توانایی آنالیز شغل و تهیه شناسنامه شغلی با این ویژگی ها، یکی از شایستگی های اصلی برای فعالیت در این واحد است.

کارشناسان منابع انسانی در جایگاه کسانی که همراه و یار کسب و کار و مدیران در سازماندهی هستند، برای اطمینان از اینکه توصیه هایی که ارائه می کنند، کاربردی و واقع گرایانه است، باید به فعالیت های بخش های مختلف اشراف داشته و از دغدغه ها و مسائل اساسی آنها نیز آگاه باشند.

یکی از شکایت های اصلی واحدها و کارکنان در مورد پیشنهادها و اولویت بندی های منابع انسانی همین دور بودن از واقعیت هاست و بسیار شنیده می شود که این اطلاعات حیاتی متفاوت با آن چیزی است که در عمل جریان دارد.

شناسنامه شغل مطلوب

وجود یک شناسنامه شغل خوب پردازش شده در شرکت و اشتیاق کارشناس منابع انسانی به تهیه و مطالعه ی آن، می تواند به او کمک کند تا در یک کار مشترک با مدیران واحدها، گره های ارتباطی و حلقه های مفقوده بهره وری را آشکار نموده و تسهیل گر شناسایی کاندیدای مناسب برای بر عهده گرفتن نقش مورد نظر باشند.

واضح است که شرح وظایف کپی — پیست یا ترجمه شده ی موجود در اکثر شرکت ها، کمکی به این کار نمی کند. متنی بی روح، به روز نشده که در بیشتر مواقع، ارتباطش را با واقعیت از دست داده برای این منظور مناسب نخواهد بود.

راهکارهای هی گروپ

به همین دلیل صرف زمان کافی برای شناخت شغل و تسلط بر مدلی معتبر نظیر هی گروپ که راهکارهای منحصر به فرد و نتیجه محور برای این منظور دارد، می تواند اثربخشی آنالیز شغل و تهیه ی شناسنامه شغلی را ارتقا دهد و آن را از متنی که برای بایگانی شدن نوشته خارج کند و به مبنای فعالیت روزمره تبدیل کند.

در این راستا، شایسته است که زمان و دقت کافی برای این فعالیت مهم اختصاص داده شود و از خبره ترین کارشناسان منابع انسانی و مدیران مرتبط برای تهیه شناسنامه های شغلی گویا و کاربردی استفاده شود.

آموزش تجزیه و تحلیل شغل و شناسنامه شغل هی گروپ در مدیریت منابع انسانی

هرچند بسیاری از شرکت ها برای تضمین کیفیت نتایج، این فعالیت را به مشاور منابع انسانی ارجاع می دهند، با این وصف هنوز مهارت تجزیه و تحلیل شغل و تهیه شناسنامه شغلی نتیجه محور، یکی از اساسی ترین فعالیت های مدیریت منابع انسانی و ضروری ترین شایستگی ها برای کسانی است که می خواهد در این حیطه فعالیت کنند.

از طریق جستجوی زیر، می توانید به بانک اطلاعات شناسنامه های شغلی تهیه شده با این روش دسترسی پیدا کنید و ضمن مطالعه ی خلاصه ی ارائه شده، در صورت تمایل، آن را انتخاب و خریداری نمایید:

جستجو بر اساس: 

مطالب مرتبط:

مسئولیت های کلیدی در شرح شغل

شرح شغل و شناسنامه شغل

ویژگی های این روش در مقایسه با سایر روش ها

اصول آنالیز و ارزیابی شغل

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است