تحولی که «فایل های سند قابل حمل» یا پی دی اف پدید آورد

بنیان گذار شرکت ادوبی پی دی اف

اگر بتوانید یک روز کاری با امور اداری بیست سال پیش را به خاطر بیاورید و لجاجتی که برخی مدیران بوروکرات سر جمع آوری و نگهداشتن مستندات به صورت منظم داشتند، احتمالن دیروز از مرگ چارلز گشکه ناراحت شده اید. او یکی از بنیانگذاران شرکت ادوبی بود که فایل پی دی اف را پدید آورد.

نقش فایل های پی دی اف در مدیریت و منابع انسانی

فایل پی دی اف در منابع انسانی
فایل پی دی اف در منابع انسانی تغییرات شگرفی مخصوصاً در اعتماد به تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات پدید آورد

چارلز یکی از بنیانگذاران اصلی شرکت نرم‌افزاری «ادوبی» بود و شاید بیش از آنکه به صنعت نرم افزار کمک کرده باشد، به کسب و کارها و سیستم های سازمانی کمک کرد. او به همراه تیم شان در ادوبی تضمین کردند که می توان با سند قابل حمل (Portable Document Format) یا همان چیزی که امروز به سادگی پی دی اف شناخته می شود نوشته های تایپی و اسناد را بدون تغییر در شکل و قالب انتقال داد. موضوعی که همواره یکی از نقاط ضعف اسناد غیرکاغذی تا آن موقع بود و همین دستاویزی شده بود که سنت گرایان و کاغذ دوستان استفاده از آن را نهی کنند.

استفاده از فایل های پی دی اف نشان داد که عاشقان کاغذ هر زمان که بخواهند بدون فوت وقت می توانند رخ معشوقشان را در یک فایل ببینند، بدون اینکه حتا نقطه ای جابجا شود و یا عرض ستون و یا پاراگرافی تغییر کند.

بدین ترتیب گزافه نیست اگر پی دی اف را حلقه‌ی واسط تکامل در اعتماد و سپس استفاده از تکنولوژی اطلاعات در سیستم های بوروکراسی و کسب و کاری بدانیم.
همین اتفاقات کافی بود تا برخی پیشروان در داخل سازمان، متولیان امور اداری آن موقع را راضی کنند تا کمی از برج عاجشان پایین بیایند و رسمیت و سندیت مدارک نرم افزاری و فایل ها را هم با غرولند بپذیرند. پذیرشی که هنوز اوقات برخی مدیران که اکنون دیگر نام های جدیدی در سر در واحد و میزشان قرار داده اند را تلخ کرده است.

ورود تکنولوژی های نوین به کسب و کارهای ماهیتاً محافظه کار با چالش های زیادی همراه بوده؛ چنانکه امروز هم شاهدیم. مقاومت های زیادی برای ادامه ی رفتار خو گرفته شده وجود دارد. بد نیست نگاهی کنید و به یاد آورید تقدس سلسله مراتب یا وا دادن بازخورد عملکردی و یا طرح های سنتی جبران خدمت و طبقه بندی مشاغل که همچنان بدون توجه به پویایی های بازار کار و نسل های جدید، تحصیلات و تجربه را حتا اگر تهی از یادگیری و شایستگی باشد، ارج می نهند. تنها به خاطر اینرسی و علاقه ای که به روش های قدیم وجود دارد.

 

نوشته های مرتبط

دانلود فایل های صوتی تصویری

دانلود فایلهای متنی

دانلود فایل پی دی اف فرآیند منابع انسانی

بازطراحی واحد منابع انسانی

منابع انسانی ایران

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top