ویرایش محتوا

کارکنان دوست دارند مهم باشند

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

افراد می خواهند کمکی به سازمان کنند اما از ردشدن و نپذیرفته شدن ایده شان می ترسند!

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی
فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

این دو حس انسانی در محل کار با هم برخورد می کنند و بر بهره وری تاثیر می گذارند.

نیروی درونی برای ایجاد تغییرات، افراد را به کمک کردن سوق می دهد اما از طرف دیگر ترس از رد شدن این کمک ها از سوی سرپرست و همکاران مانع این فرایند می شود.

رهبران می توانند در حداقل کردن این ترس ها و جلب همکاری ها موثر باشند.

این دو قدرت می توانند در محل کار منجر به فعالیت و یا عدم فعالیت شوند. با ۱۰ فعالیت زیر می توانید این دو نیرو را به تعادل برسانید که در نتیجه آن نیاز کارکنان به اهمیت داشتن در حالت ترس از رد شدن برطرف خواهد شد. 

یک مدیر جزء که در جهت دستیابی به اهداف کوتاه مدت فعالیت می کند تا یک رهبری که تحول آفرین است و تغییر ایجاد می کند می تواند از این رهنمود ها استفاده کند.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

از افراد خود نظرسنجی کنید

کارکنان مانند مشتریانی هستند که رهبری شما را خریداری می کنند. از آنها به طور منظم نظرسنجی کنید تا شکاف بین انتظاراتشان و واقعیت را دریابید. به طور مرتب بپرسید چگونه عملکرد شما به عنوان یک رهبر، تعهدات شما را با به موفقیت رساندن آنها مرتبط می کند؟

احتیاط کنید: ترس شما از رد شدن نیاز به درون نگری از جانب خودتان دارد.

یک شعار بسازید

در جهت دستیابی به چه پیروزی ای تیمتان را رهبری می کنید؟ افراد را با چیزی بیش از بیانیه اهداف و ماموریت ها تقویت کنید.آنها را با یک شعار چالشی پیش ببرید. افراد دوست دارند هر روز خودشان را با ایجاد یک تغییر نشان دهند. به آنها این اجازه را بدهید.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

نقاط را به هم متصل کنید

مغز ما معانی را قبل از جزئیات پردازش می کند، بنابراین معانی را قبل از جزئیات به کار بگیرید. 

هر کسی می خواهد بداند کاری که شما از من می خواهید انجام دهم در چه موقعیتی از کلیت کار قرار می گیرد؟ به افراد توضیح دهید که چگونه کارشان در کل پروژه اهمیت دارد.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی
فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

بر فعالیت های وادار کننده به تحرک تمرکز کنید

انجام یک کار جدید و یا کاری خارج از محدوده ی راحتی، احساسی شبیه دل پیچه ایجاد می کند.

اغلب افراد دوست دارند از این حس خلاص شوند؛ اما از اینکه به خاطر آن طرد شوند می ترسند. بررسی کنید چه چیزی افراد را شادمان و مسرور می کند و برای آنها چنین فرصت هایی ایجاد کنید.

مثبت ها را برجسته کنید

از افراد بپرسید چه چیزی در مورد شغلشان را دوست دارند.

به طور ساده از آنها بخواهید شعار جنگی و چالشی خود را به یاد بیاورند، در این وضعیت جواب آنها نشان می دهد چه چیزی باعث می شود آنها احساس ارزشمند بودن کنند. به آنها کمک کنید تا بار کاری خود را در جهت انجام کار باارزشی که دوست دارند تغییر دهند.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

لبخند بزنید

افراد به شما نگاه می کنند تا تعیین کنند چگونه کارها را انجام دهند، برخورد کنند و رفتار کنند.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی
فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

مه ارتباطی را از بین ببرید

صد در صد مسئولیت برای هر ارتباط از دست رفته را به عهده بگیرید. 

اگر یک شنونده، دستور شما را متوجه نشد، به خاطر شکست شما در ارتباطات است، نه ناتوانی او در گوش دادن. اگر مسئولیت عدم توجیه را بپذیرید، ترس از رد شدن به خاطر به وجود آمدن سوء تفاهم ها را از بین خواهید برد.

ارشدیت

افراد از تغییر متنفرند اما تشنه ی تکامل هستند. تغییر در مورد ضعف های ثابت شده است در حالی که تکامل در مورد تحول و رشد است.

ارشدیت ابزاری قدرتمند تر، مقرون به صرفه تر و کارآمد به زمان برای پرورش رشد، توسعه و تکامل است.

افراد را برای برعهده گرفتن کار خود آماده کنید

علامت رهبری شما توانایی دور بودن از تیم و مشاهده موفقیت پایدار آن بدون شماست. اگر شما افراد را برای شغل خود آماده کنید، خود را برای به دست آوردن فرصت های مختلف آزاد ساخته اید.

بدون داشتن توقع، مهربان باشید

هر فردی به صورت روزمره برای ارزشمند ساختن زندگی اش و دوری از طرد شدن تلاش می کند. 

چاشنی مهربانی را در کارهایتان به همراه داشته باشید. انجام کار از این دیدگاه تضمین می کند که شما یک رهبر موثر و ارزشمند خواهید شد.

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی
فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

نوشته:Ann tardy

فرهنگ مشارکت نوآوری منابع انسانی

مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است