ویرایش محتوا

تعداد مناسب افراد تیم و واحد در طراحی ساختار سازمان

تعداد افراد مناسب ساختار سازمان

موفقیت تیم های چابک برای نوآوری و حل مشکل و عملیات جاری در واحدهای سازمان، وابسته به ارتباط و هماهنگی مناسب بین اعضای تیم و بهینه بودن تعداد افراد تحت سرپرستی در یک واحد از ساختار سازمان است.

اما واقعاً چند نفر می توانند در حال بهینه با هم هماهنگ باشند؟

این موضوع برای رهبرانی که می خواهند تیم تشکیل دهند و مدیرانی که در حال سازماندهی و طراحی ساختار تیم هستند، حیاتی است.

میلر سال ها پیش تحقیقاتی درخصوص ظرفیت ذهن انسان کرد. او عدد طلایی ۷ را به عنوان سطحی که افراد می توانند در حافظه ی کوتاه مدت و در حال کار نگه دارند پیشنهاد کرد. با یک انعطاف ۲ تایی از ۵ تا ۹ .

تحلیل های جامعه شناسانه در ساختار سازمان و مدیریت منابع انسانی

ارتباطات بهینه در بین افراد یک واحد از ساختار سازمان

این سطح گنجایش ذهنی متوسط افراد مختلف را نشان می دهد و بدین ترتیب می توان اینگونه قضاوت کرد که در این سطح، تعداد حالات ارتباطات دوتایی ممکن در یک گروه در مجموع بهینه است. نه خیلی کم و غیر مؤثر، مثل وقتی چهار نفر و کمتر با هم در تعاملند و نه خیلی پیچیده و غیرقابل تشخیص وقتی که ده نفر و بیشتر با هم ارتباط دارند.

در بسیاری از مستنداتی که از چابکی ارائه می شود هم عدد ۷ خودنمایی می کند. البته تحقیقات دقیق تری هم بعدها در خصوص حیطه نظارت بهینه مطرح شد که این تعداد را وابسته به نقش مورد انتظار از مدیر کرده اند. توصیه های این تحقیقات هم تفاوت بسیار بالایی با عدد جادویی میلر ندارد. به این ترتیب اگر متوسط تعداد افرادی که با هم در یک تیم و واحد و زیر مجموعه یک نفر کار می کنند، کمتر از این تعداد است، بدون تعارف، سازمان ناکارآمد است.

تقویم آموزش منابع انسانی کارگاه دوره کاربردی مدیریت آنلاین مجازی
تقویم آموزشی و برنامه آموزش منابع انسانی و کارگاه های مدیریت بر اساس مدل های نوین دنیا از قبیل هی گروپ دیکوم کرک پاتریک سروکوال مرسر

مطالب مرتبط:

دوره آموزشی سازماندهی و طراحی ساختار سازمانی

آیا ساختار فرآیندی نسبت به سایر روش ­ها برتر است؟

حیطه نظارت مناسب مدیران در طراحی ساختار

تکنولوژی در سازماندهی و طراحی ساختار سازمانی

ساختار و سازمان غیررسمی

طراحی و ساختار ارتباطات سازمان

کلیپ دوره منابع انسانی پایه جامع

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است