ویرایش محتوا

عوامل مؤثر بر تعهد و تعلق کاری

تعهد و تعلق خاطر و دلبستگی کارکنان

تعلق کارکنان : دو پایه کلیدی برای تعهد و تعلق اصیل ایشان باید وجود داشته باشند. بخشی از موضوع به درک و جنبه ی منطقی و بخشی دیگر به احساس کارکنان بستگی دارد.

تعهد و تعلق کارکنان

تعلق کارکنان :

جنبه ی منطقی تعهد و تعلق و دلبستگی

جنبه منطقی آن است که به درک کارکنان از نقشی که بر عهده دارند شامل جایگاه آن در کل سازمان و چگونگی همراستا شدن آن با اهداف سازمانی است.

جنبه ی احساسی تعهد و تعلق و دلبستگی

هم به جنبه احساسی آن بر می گردد و شامل کارهایی می شود که بایستی برای چگونگی احساس فرد نسبت به سازمان انجام داد تا به کارمند احساسی در خصوص دستاوردهای شغل و چگونگی ارتباطشان با مدیر مهیا گردد.

تعهد و تعلق کارکنان

این دو جنبه کلی باید به تعدادی از عوامل که سطوح تعهد و تعلق شغلی و سازمانی را تحت تأثیر قرار می دهند، شکسته شوند. این عوامل عبارتند از

ماهیت کار از جنبه جالب و چالش برانگیز بودن، مسئولیت، اختیارات و آزادی عمل داشتن، حیطه ای برای استفاده و توسعه مهارتها و توانمندی ها، مهیا بودن منابع مورد نیاز و فرصتهای پیشرفت تأثیرگذار است.

محیط کار که باید توانمند ساز و پشتیبانی کننده باشد. 

محیط توانمند ساز شامل:

فرآیندهای کاری، ابزارها و تسهیلات، شرایط فیزیکی و محیط پشتیبانی کننده شامل راضی کننده بودن سطح توازن کار و زندگی، تقاضاهای عاطفی بیش از حد نباشند، مراقبتهای بهداشتی و ایمنی، امنیت شغلی و نیازهای رشد فردی، جو سازمانی هستند.

کیفیت رهبری و مدیریت که نحوه طراحی شغل، نحوه تقسیم کار، میزان تفویض اختیار ، میزان فرصتهای دستیابی به اهداف و توسعه و بازخوردی که مهیا می شود از آن متأثر است.

تعلق کارکنان

فرصت های رشد فردی:

عاملی انگیزاننده است که مستقیماً روی تعهد و تعلق کارکنان تأثیر می گذارد. 

فرصت های مشارکت در امور:

اگر صدای کارکنان شنیده شود، این فرصت به ایشان داده می شود که ایده هایشان را تزریق کرده و به آینده نگاه کرده و حس کنند که در حال مشارکت در امور هستند.

تعلق کارکنان

منبع: Armstrong,s Hand­book of Strate­gic Human Resource Management

ترجمه: رایان راهبرد چابک

مشاوره و آموزش مدیریت منابع انسانی

سنجش رضایت یا سنجش اثربخشی کارکنان

آموزش مدل اثربخشی کارکنان هی گروپ (تعهد و علق و توانمندسازی)

 

ویژگی‌های خاص کارگاه‌های آموزشی رایان راهبرد چیست؟

کارگاه‌های رایان راهبرد بر اساس مدل‌ها و روش‌های روز دنیا و با رویکرد ایجاد مهارت تخصصی تدارک دیده شده‌اند و یادگیری انجام موضوع آموزش پس از مشارکت فعال تضمین شده است. این مهارت‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی یک مزیت رقابتی ایجاد می‌کنند تا در موقعیت‌های شغلی مناسبی در این حرفه قرار گیرند.

رویکرد رایان راهبرد در ارائۀ خدمات مشاوره منابع انسانی چگونه است؟

رایان راهبرد تأکید زیادی به درونی‌سازی متدهای به کار گرفته‌شده در سازمان‌ها دارد. به طوری که تمامی پروژه‌های مشاوره پس از آموزش به ذینفعان و متولیان منابع انسانی سازمان آغاز می‌شوند. بدین ترتیب اجرا با آگاهی از دورنما و تسلط بر تکنیک همراه خواهد بود. سازمان نیز در آینده وابسته به مشاور نبوده و می‌تواند خود، به‌روز‌رسانی‌ها را متناسب با تغییرات پیش برد.

مطالب و یادداشت‌های وب سایت رایان راهبرد چابک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کادر تحریریه رایان راهبرد چابک متشکل از متخصصان منابع انسانی با تسلط بر روزنامه‌نگاری است و متفاوت با فعالان دیجیتال مارکتینگ فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، به کیفیت محتوا وفادارند. مطالب و یادداشت‌هایی که در وب سایت منتشر می‌شوند، عمدتاً محتوای تولیدی و یا ترجمه‌ای از روندها و سیگنال‌های موجود در فضای جهانی منابع انسانی است که خاص رایان راهبرد است. این محتواها برای اولین بار به زبان فارسی منتشر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top
error: این محتوا محافظت شده است